Szybkie driftowanie witamin – czyli jak jeść szybko i zdrowo

          W dzisiejszym pędzie życia czas jest na wagę złota. Rano jadąc do pracy stoisz w korkach. Później biegniesz ze spotkania na spotkanie, ustalasz kolejne terminy, wysyłasz raporty. Jesz w biegu. Najczęściej byle jak i byle co. Często z kolegami z pracy zamawiacie kolejne fast-foody żeby na szybko coś zjeść. Stare chińskie przysłowie mówi: „To czego nie wydasz na kucharza, wydasz na lekarza”. Warto jeść zdrowo. Jak to zrobić nie tracąc czasu na przygotowywanie wymyślnych potraw? Jest na to kilka sposobów! Możesz jeść zdrowo i szybko!

  • Zdrowo czyli owocowo – najszybszy pomysł na posiłek. Możesz zrobić sałatkę z różnych owoców. Zajmie to góra 3 minuty! Pokrój różne owoce i wrzuć do miski. Owoce zawierają wartości odżywcze, błonnik, sole mineralne i antyoksydanty
  • Warzywa to moc witamin. To ich największa zaleta. Jedz surowe albo gotowane. Możesz też wrzucić różne warzywa do piekarnika na dosłownie 5 minut a później zblendować i już mamy zupę krem. Pyszny ciepły zdrowy posiłek.
  • Jedz kilka małych posiłków w ciągu dnia – maksymalnie 6. Cały sekret tkwi w tym żeby jeść w regularnie. Śniadanie powinno być duże. Nie myśl o kaloriach. Ten posiłek musi Ci dostarczyć energii na resztę dnia.
  • Wybieraj produkty, które są jak najmniej przetworzone takie jak biały ser, mleko, orzechy w łupinach, wszystkie owoce i warzywa. Wszystko co stworzyła matka ziemia jest najzdrowsze. Właśnie ze świeżych produktów czerpiemy najwięcej składników odżywczych, witamin i soli mineralnych.

Ogórki kiszone

  • Stosuj przyprawy: pieprz , majeranek, bazylia, imbir, czosnek, cebula.
  • Jedz bardzo wolno! Pośpiech podczas jedzenia i złe przeżuwanie pokarmu zakłóca proces trawienia. Pokarm nie jest trawiony całkowicie i odkłada się w postaci tłuszczu.
  • Jedz do syta ale nie podjadaj między posiłkami!
  • Dostarczaj organizmowi błonnika (też w otrębach) poprawia on perystaltykę jelit, tym samym regulując masę ciała
  • Pij dużo wody! Codziennie minimum 1.5 litra. Człowiek w 70% składa się z wody. Pamiętaj, że lepiej jest pić częściej ale mniej niż pić dużo jednorazowo. Unikaj momentu kiedy bardzo chce Ci się pić. Pij zanim pojawi się pragnienie.
  • Staraj się ograniczyć sól. Gotowe produkty, same w sobie zawierają dużo soli, powyżej zapotrzebowania dobowego. Nadmiar soli zatrzymuje wodę w organizmie i powoduje nadciśnienie tętnicze. Ponadto przyczynia się do przyspieszonego przyswajania węglowodanów (zwiększa stężenie cukru we krwi po posiłku), czego skutkiem jest przybieranie na wadze.Pomidory suszone
  • Zrezygnuj ze słodyczy, cukierków i gumy do żucia – Dlaczego? Jak tylko coś nam trafia do ust i zaciskamy szczeki język jako organ smaku przekazuje polecenie do mózgu i od razu włącza się wiele różnych mechanizmów, wydzielają się soki trawienne chcąc trawić. Układ enzymatyczny od takiej pracy zaczyna produkować zbyt słabe enzymy trawienne. Proces trawienia jest upośledzony nawet kiedy zjemy konkretny posiłek, w rezultacie czego w organizmie zamiast wody i dwutlenku węgla powstaje tłuszcz, który gromadzi się w tkance tłuszczowej.

Wiktor Hugo pisał: „Jeżeli człowiek czegoś nie rozumie, nigdy tego nie osiągnie”.  W odniesieniu do zdrowego odżywiania oznacza to, że jeśli nie zrozumiesz jakie błędy popełniasz i jak ważne są zbilansowane wartościowe posiłki oraz to, że możesz je przygotować w ekspresowym tempie nigdy nie będziesz cieszyć się zdrowiem.